برگزاری مجلس بله برون و نکات آن

بر طبق اصول در سنت ما ایرانی‌ها نامزدی رسمی با بله برون اغاز خواهد شد. معمولا مراسم بله برون چند روز بعد از مراسم خواستگاری برگزار خواهد شد و این مراسم از مراسم خواستگاری اندکی مفصل تر برگزار می‌شود. خانواده عروس، درست مانند خواستگاری میزبان این مراسم  هستند؛ تنها تفاوت آن این است که تعداد بیشتری از بستگان عروس و داماد در این مراسم شرکت دارند. هم چنین در مراسم بله برون، قول و قرارهای نهایی و برنامه ریزی برای عروسی و عقد صورت می‌گیرد. این مراسم مانند دیگر مراسم ازدواج آداب و رسوم و نکته‌های مختص به خود را ارد. در این مقاله به هدایای مخصوص بله برون، زمان مناسب ، پذیرایی و تعیین میزان مهریه در بله برون می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع لوازم تشریفات تالار ، خرید انواع صندلی شیواری به تجهیزات تالار نوین مراجعه کنید.

رسم و رسومات بله برون

مراسم بله برون  پس از مجلس خواستگاری و تقریبا ما بین یک هفته الی یک ماه بهد از خواستگاری برگزار خواهد شد. این مراسم  بیشتر با حضور بزرگان دو خانواده عروس و داماد، در خانه پدر دختر و در شب برگزار خواهد شد. منظور از برگزاری این مراسم، مشخص شدن شرایط مادی و معنوی عروسی و ازدواج و پذیرفتن شروط  خانواده عروس از جانب خانواده داماد می‌باشد.

هدایای مخصوص بله برون

هدیه خانواده داماد به عروس در مراسم بله برون عبارتند از :

بر اساس سنت‌های قدیمی بستگان داماد در مراسم بله برون برای رضایت عروس و خانواده اش و گرفتن بله از عروس هدایایی را به عروس می‌دهند. از زمان گذشته تا به امروز یک قواره پارچه پیراهنی زنانه و انگشتر برای پر کاربرد ترین هدیه در بله‌برون است. ناگفته نماند که معمولا در تعدادی از خانواده‌های مذهبی یک قواره چادری به جای پارچه‌های پیراهنی هدیه داده می‌شود. کاملا مشخص است که پارچه چادری، مشکی رنگ نباشد؛ در نتیجه بهتر است چادری سفید با گل‌های رنگی و ریز به عنوان هدیه خریداری شود.

پذیرایی در مراسم بله‌برون

معمولا پذیرایی در مجلس بله برون  در ابتدای مراسم با شربت، چای و میوه آغاز خواهد شد، به همین دلیل نام دیگر این مراسم به شیرینی خوران می‌باشد. در برخی از سنت‌ها و به ویژه در فرهنگ‌هایی که خرج بله‌برون را خانواده داماد تقبل می‌کند، خانواده عروس شب پس از مجلس بله برون داماد و خانواده او را به شام دعوت خواهند کرد. تعدادی نیز در همان شب، در خانه پدر عروس از همه مهمانان با شام پذیرایی خواهد شد.

در این مقاله به مراسم بله برون عروس می‌پردازیم.جهت آشنایی با انواع لوازم تالار ، خرید انواع صندلی شیواری به تجهیزات تالار نوین مراجعه کنید.

میزان مهریه در مجلس بله برون مشخص می‌شود

یکی دیگر از عواملی که در بله برون تعیین می‌شود، مهریه است. که آن هم با توجه به فرهنگ و خانواده هر فرد، متفاوت است. معمولا موارد زیر نیز در مجلس بله برون معین می شوند.

    • شغل داماد
    • مقدار مهریه
    • مشخص شدن جهیزیه عروس
    • اجازه ادامه کار با تحصیل عروس
    • مشخص کردن وضعیت مسکن زوج به صورت دقیق در بله برون
    • تقاضای حق انتخاب مسکن طلاق و کار برای دفتر در صورت مرسوم بودن در خانواده عروس
    • مطرح کردن رسوم قدیمی از جمله شیربها در صورت وجود داشتن این رسم در خانواده عروس
    • مطرح کردن آداب خانوادگی مانند امضای فهرست جهاز عروس از سوی داماد و بزرگتر او
    • تعیین زمان عقد و عروسی به صورت دقیق و همزمان یا جدا بودن آن و جزییات این برنامه ها و آماده سازی از قبل
    • تعیین زمان مراسم نامزدی در صورت موافقت خانواده عروس و فاصله زمانی آن تا عقد و ازدواج در مراسم بله برون

تجهیزات تالار نوین

تجهیزات تالاری نوین ارائه دهنده انواع میز و صندلی تالار ، تجهیزات تالار ، شمعدانی و گلدان تالار ، صندلی شیواری ، میز تالار ، تشریفات تالار ، جایگاه عروس و داماد می‌باشد. تجهیزات تالاری نوین با ۲۵ سال سابقه در ارائه محصولات مورد نیاز تالارها و دیزاین تالار آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. همچنین این فروشگاه، تولید کننده لوازم رستوران‌ها از قبیل (میز و صندلی رستوران ، شمعدانی رستوران ، گلدان رستوران، صندلی شیواری ، صندلی چیواری و دیزاین رستوران ) می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از تشریفات تالار در برگزاری مراسم عروسی و خرید انواع لوازم تالار از جمله صندلی شیواری می‌توانید به سایت تجهیزات تالاری نوین مراجعه کنید.

تجهیزات تالاری نوین را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با واتس اپ
راهنمایی نیاز دارید؟
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟