ظروف یک بار مصرف گیاهی

قبل از تولید ظروف یک بار مصرف، مردم از ظروف فلزی برای نگه داری مواد غذایی خود استفاده می‌کردند. استفاده از ظروف یک بار مصرف بسیار آسان می‌باشد؛ به همین علت تولید و مصرف این محصول، نسبت به گذشته افزایش یافته است. در این مقاله به معرفی ظروف یک بار مصرف گیاهی، مواد سازنده ظروف یک‌ بار مصرف گیاهی، مراحل تولید این محصول، فواید و معایب ظروف یک بار مصرف گیاهی و آزمایش سالم بودن آن می‌پردازیم.

تجهیز تالار با کمترین هزینه و در واقع نحوه تجهیز تالار، طراحی جایگاه عروس و داماد و همچنین دیزاین رستوران به صورت کم هزینه باید به نحوی باشد که ابتدا از تزیینات روی میز شروع کنید. معمولا خود ظروف میوه چیده شده بروی میز نقش عناصر زیبای دکور را ایفا می کنند.

ظروف یک بار مصرف گیاهی

 ظروف پلی استایرنی (یک بار مصرف) از موادی به نام  مونومر استایرن تولید می‌شوند و به راحتی قابل دسترس می‌باشند.  از ریختن مواد غذایی داغ، داخل ظروف یک بار مصرف به شدت باید جلوگیری شود. زیرا این ظروف مقداری استایرن آزاد درون ترکیبات پلیمری خود دارند. این گاز سمی، به هنگام گرم شدن ظروف خارج می‌شود و برای سلامت انسان بسیار خطر آفرین و سرطان زا می‌باشد. نگه داری مواد غذایی بالای ۶۵ درجه و مواد چرب در ظروف پلی استایرنی، کار بسیار خطرناکی می‌باشد. رنگ آمیزی این ظروف، موجب انتقال مواد افزودنی شیمیایی و خطرناک به غذا، می‌شود.

در زندگی روزمره  نمی‌توان استفاده از این ظروف را، به طور کلی حذف کرد. در سال حدودا میلیون‌ها تن پلاستیک، در صنعت استفاده می‌شود. زمان بازگشت پلاستیک‌ها به طبیعت، ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال می‌باشد. استفاده از ظروف یک بار مصرف طبیعی برای محیط زیست، زیان بار می‌باشد. برای کاهش آسیب‌های زیستی، استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی بهتر می‌باشد. این ظروف به راحتی در خاک تجزیه می‌شوند. در صورت داغ بودن و چرب بودن غذا، می‌توان با خیال آسوده از این ظروف استفاده کرد. بازگشت این ظرف‌ها یه طبیعت حدود ۶ ماه طول می‌کشد و قابل بازیافت است.

مواد سازنده ظروف یک‌بار مصرف گیاهی

ظروف پلی استایرنی از مواد نشاسته دار، از جمله سیب زمینی و گندم تشکیل شده است. نشاسته یک نوع پلیمر گیاهی ضعیف می‌باشد؛ به همین دلیل خاصیت هیدروفیلی دارد. به منظور استفاده از این محصول، باید آن را به پلیمر قوی تبدیل کرد. برای این که این محصولات به پلیمر قوی تبدیل شوند به آن‌ها اسید‌های چربی از جمله: اولئیک اسید و استاریک اسید اضافه می‌شود؛ با اضافه کردن مواد سازنده ظروف یک‌ بار مصرف گیاهی، درون ساختار آن خاصیت آب گریزی به وجود می‌آید.

مراحل تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

 تولید این محصولات، مستلزم طی کردن مراحلی می‌باشد. در ادامه به معرفی این مراحل می‌پردازیم.

  • مرحله اول: کیفیت مواد اولیه را کنترل می‌کنند.
  • مرحله دوم: مواد اولیه را وزن می‌کنند.
  • مرحه سوم: افزودنی‌ها را اضافه می‌کنند.
  • مرحله چهارم: به منظور ایجاد خواص این ظروف، واکنش‌هایی را انجام می‌دهند.
  • مرحله پنجم: مواد جارج شده از میکسر و گرانول  را کنترل می‌کنند.
  • مرحله ششم: گرانول را به اکسترودر منتقل می‌کنند.
  • مرحله هفتم: شیت‌هایی را با ضخامت و عرض‌های متفاوت درست می‌سازند.
  • مرحله هشتم: وکیوم فرمینگ و ترمو بر روی محصولات، صورت می‌گیرد.
  • مرحله نهم: لبه‌های اضافی بریده می‌شود.
  • مرحله دهم: ظروف بسته بندی می‌شوند.
  • مرحله یازدهم: لبه ‌های ضایعاتی آسیاب شده و به اول خط باز گردانده می‌شوند.

فواید و معایب ظروف یک بار مصرف گیاهی

فواید

مواد تشکیل دهنده این ظروف، متریالی مانند سیب زمینی، گندم، نشاسته ذرت، موم عسل و روغن‌های گیاهی می‌باشد؛ به همین دلیل ظروف یک بار مصرف دارای فوایدی می‌باشند. درادامه به معرفی فواید آن می‌پردازیم.

  • این ظروف ساخته شده از مواد نفتی نمی‌باشند.
  • این ظروف در برابر دمای بالا مقاوم و قابل استفاده می‌باشند.
  • مواد غذایی چرب و داغ را، بدون هیچ ضرری می‌توان داخل این ظروف نگه داری کرد. ظروف پلی استایرنی، در برابر برخورد با مواد غذایی داغ، واکنش شیمیایی ندارند. استفاده از این ظروف سرطان زا نیست؛ در نتیجه برای سلامتی مضر نمی‌باشد.
  • می‌باشد مصرف آن برای محیط زیست مضر نمی‌باشد، زیرا مدت زمان تجذیه پذیری و بازگشت این ظروف به طبیعت نهایتا ۶ ماه می‌باشد.
  • ظروف یک بار مصرف گیاهی از مواد گیاهی و نشاسته تشکیل می‌شوند؛ در نتیجه به محیط زیست آسیب نمی‌زنند.
  • معایب
  • به دلیل استفاده از نشاسته برای ساخت این ظروف، در هنگام مصرف آن‌ها، ممکن است کمی بوی نشاسته استشمام شود.

آزمایش سالم بودن ظروف یک بار مصرف گیاهی

به منظور اطمینان حاصل کردن از سلامت این محصول، اقداماتی را باید انجام داد.

توجه داشته باشید این ظروف دارای سطح صاف و صیقلی باشند.

ظرف  را  مقابل نور بگیرید، اگر بر سطح آن رگه رگه و تیرگی دیده شود به معنای نا سالم بودن ظرف است.

تجهیزات تالاری نوین ارائه دهنده انواع میز و صندلی تالار ، تجهیزات تالار ، شمعدانی و گلدان تالار ، ظروف میوه و شیرینی تالار ، جایگاه عروس و داماد می باشد. تجهیزات تالاری نوین با ۲۵ سال سابقه در ارائه محصولات مورد نیاز تالارها و دیزاین تالار آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

همچنین این فروشگاه، تولید کننده تجهیزات رستوران ها از قبیل (میز و صندلی رستوران ، شمعدانی رستوران ، گلدان رستوران، صندلی شیواری ، صندلی چیواری و دیزاین رستوران ) می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت تجهیزات تالاری نوین مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با واتس اپ
راهنمایی نیاز دارید؟
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟