تاریخچه لباس عروس

 در قرون وسطی،  ازدواج و پیوند یک رابطه مستحکم به حساب می‌آمد و آنقدر این رابطه اهمیت داشت که موجب اتحاد و پیوند بین دو خانواده و پیوند در تجارت و حرفه،  حتی پیوندی بین دو کشور می‌شد؛ به همین علت عروس لباسی را بر تن می‌کرد که به بهترین نحو خانواده خود را معرفی می‌کرد. در ادامه به تاریخچه لباس عروس و لباس سفید عروسی می‌پردازیم. لباس عروس یکی از مهمترین المان‌ها در عروسی است و ما در ادامه سعی میکنیم در انتخاب آن به شما کمک کنیم. جهت آشنایی با انواع لوازم تشریفات تالار ، خرید انواع صندلی شیواری به تجهیزات تالار نوین مراجعه کنید.

تاریخچه لباس عروس

در آن زمان ازدواج‌های سلطنتی از اهمیت سیاسی بالایی برخوردار بودند. این ازدواج‌ها برای برقراری اتحاد و همبستگی بین دو کشور انجام می‌شد، در نتیجه بسیار ضروری بود که عروس بسیار با شکوه و جوان به نظر برسد تا اعتبار کشور حفظ شود و با نشان دادن ثروتی که دارند، توانایی و قدرت آن کشور را به کشورهای دیگر به رخ می‌کشیدند. خانواده‌های سلطنتی و ثروتمند از بهترین و گران بهاترین پارچه‌ها، برای دوخت لباس استفاده می‌کردند مانند ابریشم، مخمل، حریر گلدار، خز، اطلس و پارچه‌های بافته شده همچنین از نخ‌های طلا هم برای دوخت این سبک از لباس استفاده می‌کردند. رنگ‌های مورد استفاده در این نوع لباس‌ها بسیار با شکوه و مجلل بود.

فقط افراد سلطنتی اجازه استفاده از این رنگ‌ها و پارچه‌های گران قیمت را داشتند. هم چنین تنها این افراد می‌توانستند از رنگ‌هایی همچون قرمز، ارغوانی و مشکی را تهیه و بپوشیند؛ به این علت که این رنگ‌ها از رنگ‌های طبیعی به دست می‌آمدند. علاوه بر این موارد، لباس‌های عروس با جواهرات قیمتی مانند الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود، زمرد و مروارید تزیین و کار تزیین می‌شد. در آخر لباس عروس زمانی که جلوی نور آفتاب قرار می‌گیرد می‌درخشد. همچنین این لبا‌س‌ها با جواهرا‌ت گرانبها و خاص پوشیده می‌شدند به صورتی که پارچه لباس در زیر آن جواهر سنگین مشخص نمی‌شد.

لباس سفید عروسی

در ایام قدیم دوران باستان در مراسم عروسی، عروس برای این که شادی خودش را نشان دهد، لباس عروسی رنگ شاد و روشن بر تن می‌کرد. رنگ سفید مدت طولانی است که به عنوان رنگی سنتی و رایج برای لباس عروس انتخاب شده است. ولی این لباس هم همیشه به رنگ سفید نمی‌باشد. رسم به تن کردن  لباس عروس به رنگ سفید، به دوران گذشته و دوران ملکه ویکتوریا باز می گردد. قبل از این دوران لباس عروس‌ها، با توجه به شرایط اجتماعی از رنگ‌های متنوعی برای لباس عروس استفاده می‌کردند. در آن دوران رنگ سفید نماد پاکی و عفت محسوب نمی‌شد، بلکه رنگ آبی این معنا را القا می‌کرد. به همین علت بسیاری از زنان آن دوره از رنگ آبی برای لباس عروس خود استفاده می‌کردند، همچنین رنگ سفید نماد قدرت و ثروت بود.

 پیوند ملکه ویکتوریا با پسرعمویش یعنی شاهزاده آلبرت در سال ۱۸۴۰ بیشترین تاثیر را بر عروسی مردم آن دوران گذاشت. ملکه ویکتوریا اولین شخصی سلطنتی نبود که لباس عروس سفید رنگ پوشید، اما اولین شخص بود که در دوران مدرن این کار را  انجام داد. رنگ سفید، رنگی مرسوم برای مراسم سوگواری سلطنتی در زمان گذشته بود ولی خب همیشه این گونه استفاده نمی‌شد. اما به عنوان رنگی مناسب برای مراسم عروسی شاهانه هم به حساب ‌نمی آمد. بنابراین ملکه و یکتوریا با ازدواج در لباسی سفید، این رسم  یعنی استفاده از لباس سفید را بین عموم مردم رایج کرد.

تجهیزات تالار نوین

تجهیزات تالاری نوین ارائه دهنده انواع میز و صندلی تالار ، تجهیزات تالار ، شمعدانی و گلدان تالار ، صندلی شیواری ، میز تالار ، تشریفات تالار ، جایگاه عروس و داماد می‌باشد. تجهیزات تالاری نوین با ۲۵ سال سابقه در ارائه محصولات مورد نیاز تالارها و دیزاین تالار آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. همچنین این فروشگاه، تولید کننده لوازم رستوران‌ها از قبیل (میز و صندلی رستوران ، شمعدانی رستوران ، گلدان رستوران، صندلی شیواری ، صندلی چیواری و دیزاین رستوران ) می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از تشریفات تالار و خرید انواع لوازم تالار از جمله صندلی شیواری می‌توانید به سایت تجهیزات تالاری نوین مراجعه کنید.

تجهیزات تالاری نوین را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت با واتس اپ
راهنمایی نیاز دارید؟
سلام چطور می تونم کمکتون کنم؟